%0 Journal Article %T ‌تأثیر‌‌ بازاریابی شبکه های اجتماعی بر ارزش ویژه و قصد خرید مجدد مشتریان فروشگاه‌های ورزشی %J مطالعات بازاریابی ورزشی %I دانشگاه کردستان %Z 2783-0535 %A فیروزیان, فرشته %A بحرالعلوم, حسن %A دهقانپوری, حوریه %D 2020 %\ 08/22/2020 %V 1 %N 2 %P 174-149 %! ‌تأثیر‌‌ بازاریابی شبکه های اجتماعی بر ارزش ویژه و قصد خرید مجدد مشتریان فروشگاه‌های ورزشی %K ارزش ویژه مشتری %K بازاریابی %K شبکه های اجتماعی %K قصد خرید مجدد %R https://www.doi.org/10.34785/J021.2020.101 %X این پژوهش براساس هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، همبستگی می‌باشد و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه‌ی آماری پژوهش، مشتریان فروشگاه‌های ورزشی استان سمنان بودند. حجم نمونه‌آماری 251 نفر و از نوع در دسترس بوده است. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی Mehrabi & et al, (2014)، ارزش ویژه‌ی مشتری Hamidizade & et al, (2015) و قصد خرید مجدد Dorwasola, (2004) و Rajetgera, (2011) بوده است. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌های توسط صاحبنظران مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه‌ها نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ  به ترتیب برابر با 89/0، 84/0 و 84/0 برآورد شد. نتایج نشان داد، فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر ارزش ویژه مشتری و قصد خرید مجدد تأثیر‌‌ مثبت و معناداری دارد؛ ارزش ویژه مشتری بر قصد خرید تأثیر‌‌ مثبت و معناداری دارد و فعالیت‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بطور غیرمستقیم از طریق ارزش ویژه مشتری بر قصد خرید مجدد تأثیر‌‌ مثبت و معناداری دارد. بنابراین، می‌توان اظهار کرد که شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای ‌شناساندن فروشگاه و محصولات فروشگاه‌ها ایجاد می‌کنند.  %U https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61561_ff8f94d91a81ff49081ded6a87fef993.pdf