TY - JOUR ID - 61523 TI - نقش آداب و معاشرت و خلاقیت فروشندگان در رابطه بین مشتری‌مداری و رضایت مصرف کنندگان پوشاک ورزشی JO - مطالعات بازاریابی ورزشی JA - SMS LA - fa SN - 2783-0535 AU - غلامی ترکسلویه, سجاد AU - محمدی, مرتضی AU - عبدالهی, محمد حسن AD - استادیار، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، موسسه آموزش عالی آپادانا، شیراز، ایران AD - عضو هیات علمی، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران AD - استادیار، مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شیراز، شیراز، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 1 IS - 1 SP - 18 EP - 1 KW - آداب و معاشرت KW - خلاقیت فروشندگان KW - رضایت مصرف کنندگان KW - مشتری مداری DO - 10.34785/J017.2020.385 N2 - هدف تحقیق حاضر نقش آداب و معاشرت و خلاقیت فروشندگان در رابطه بین مشتری مداری و رضایت مصرف کنندگان پوشاک ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی همبستگی می‌باشد که مبتنی بر معادلات ساختاری که به‌صورت میدانی توسط محققین انجام‌شده است. جامعه آماری، کلیه مصرف کنندگان پوشاک ورزشی در سطح شهر تهران بودند. روش نمونه‌گیری تصادفی ساده استفاده‌شده است. ابزار اندازه گیری پرسشنامه Tesng (2018) با اصلاحاتی توسط محققین بود. جهت بررسی روایی صوری، پرسشنامه در اختیار 10 تن از اساتید مدیریت بازاریابی و بازاریابی ورزشی قرار گرفت همچنین روایی محتوایی نیز توسط متخصصین صورت گرفت که پس از جمع آوری و محاسبه CVI برای تک‌تک گویه‌ها و در نهایت با تجمیع میانگین CVI بالای 79/0 محاسبه گردید. ارزیابی بیرونی مدل با توحه به ضرایب آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و میانگین واریانس استخراج‌شده در جامعه مورد مطالعه مورد تائید قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان داد که خلاقیت فروشندگان 48/0 و آداب و معاشرت فروشندگان 32/0 از رضایت مشتریان را پیش‌بینی کردند. مشتری مداری 128/0 از تغییرات رضایت مشتریان  را پیش‌بینی کرد، همچنین خلاقیت فروشندگان در فروش نسبت به آداب و معاشرت فروشندگان رابطه بین مشتری مداری فروشندگان و رضایت مشتریان را با اثر غیرمستقیم 37/0 پیش‌بینی و میانجی‌گری می‌کند. بطور کلی میتوان گفت فروشندگان باید بحث آداب و معاشرت و همچنین روشهای خلاق در فروش جهت رعایت اصول مشتری مداری و رضایت آنها را مدنظر بگیرند. UR - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61523.html L1 - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61523_7dd0fe669d2dda7356b11c81d63495f0.pdf ER -