TY - JOUR ID - 61738 TI - تحلیل محتوای کمی روند پژوهش‌های مرتبط با برند در صنعت ورزش ایران JO - مطالعات بازاریابی ورزشی JA - SMS LA - fa SN - 2783-0535 AU - عظیم زاده, سید مرتضی AU - حیدری, رضا AU - دارابی, مسعود AU - شجیع, کیانوش AD - استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران AD - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران AD - دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 1 IS - 4 SP - 52 EP - 22 KW - صنعت ورزش KW - تحلیل محتوا KW - برند KW - روند پژوهش DO - https://www.doi.org/10.34785/J021.2020.152 N2 - برای انجام این پژوهش نسخه الکترونیکی موجود در 15 نشریه علمی ـ پژوهشی ورزشی طی سال‌‎های (1387) تا (1397) جمع‌آوری گردید و تعداد 115 مقاله مورد بررسی قرار گرفت. روش به کار رفته در پژوهش، روش تحلیل محتوا بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (جداول و نمودارها) و توسط نرم افزار Excel استفاده شد. نتایج نشان داد؛ ارزش ویژه برند و زیر مجموعه‌های مرتبط به آن از جمله وفاداری و تداعیات برند، روی هم رفته 87/40 درصد از مقالات را به خود اختصاص داده است. از سویی هویت و یکی از زیر مجموعه‌های اصلی آن یعنی شخصیت برند با 17 درصد از دیگر پژوهش های پر طرفدار مرتبط با برند محسوب می‏‏شود. همچنین برند شخصی یا توجه به نوپا بودنش نسبت به دیگر حوزه های برند با 9 درصد از چاپ مقالات وضعیت نسبتا خوبی دارد. در نهایت روش غالب در پژوهش‌های حوزه برند در ورزش، روش کمی با سهم تقریبی 78 درصد می‌باشد. تعداد 115 مقاله در طی 10 سال، کمیت قابل قبولی را نشان نمی‏دهد، افزایش تعداد نشریات تخصصی در این زمینه و همین طور افزایش تعداد مقالات چاپی و پذیرشی در نشریات معتبر علمی ـ پژوهشی به علت اهمیت و حساسیت این موضوع در صنعت ورزش، امری است که باید در دستور کار قرار گیرد. UR - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61738.html L1 - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61738_4ae97379f5ef7a8419a566108de6cbb0.pdf ER -