TY - JOUR ID - 61749 TI - ارتباط بازاریابی رسانه‌های اجتماعی با رضایت مشتریان مراکز تفریحی ورزشی JO - مطالعات بازاریابی ورزشی JA - SMS LA - fa SN - 2783-0535 AU - کردلو, حسین AU - علی محمدی, حسین AU - محرم زاده, مهرداد AU - عزیزیان کهن, نسرین AD - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران AD - استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه قم ، قم، ایران AD - استاد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران AD - دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 1 IS - 4 SP - 133 EP - 116 KW - بازاریابی KW - رسانه‌ اجتماعی KW - رضایت‌ KW - مشتریان DO - https://www.doi.org/10.34785/J021.2020.888 N2 - مطالعه حاضر کاربردی و از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی انجام گرفت. برای جمع ­آوری داده­ های پژوهش حاضر از دو پرسش­نامه محقق ساخته بازاریابی رسانه ­های اجتماعی با 15 سؤال که شامل 5 مؤلفه و رضایت مشتریان با 3 سؤال استفاده شد. به این منظور با استفاده از روش نمونه­ گیری تصادفی تعداد 393 پرسش­نامه برای گردآوری داده‌ها، بین مشتریان مجموعه‌های تفریحی ورزشی شهر همدان به صورت آنلاین و فیزیکی توزیع گردید. در این پژوهش از روش‌های آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه در سطح آلفای 05/0 استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS استفاده شد. یافته ­های مطالعه حاضر بیانگر این است که تمامی مؤلفه ­های بازاریابی رسانه­ های اجتماعی، پیش­بین معناداری برای رضایت مشتریان بودند. از بین مؤلفه ­های بازاریابی رسانه­ های اجتماعی، مؤلفه سرگرمی بیشترین (26/0) و تعامل اجتماعی (16/0) کمترین پیش­بین را برای رضایت مشتریان تبیین نمودند. با توجه به یافته ­های این مطالعه، ضروری است که هنگام استفاده از رسانه­ های اجتماعی به عنوان بستری برای بازاریابی بر مؤلفه ­هایی که باعث جلب توجه مشتریان می ­شود بیشتر تأکید شود. در این میان با بهره بردن از مدل بازاریابی رسانه­ های اجتماعی می­ توان توجه مشتریان را بیشتر جلب کرد تا از بازاریابی انجام گرفته، رضایت داشته باشد. UR - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61749.html L1 - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61749_421de6f32fd335a6f887b0073a71b9c1.pdf ER -