%0 Journal Article %T اثر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد مالی تولیدکنندگان محصولات ورزشی با نقش میانجی فناوری اطلاعات %J مطالعات بازاریابی ورزشی %I دانشگاه کردستان %Z 2783-0535 %A اسمعیلی, محسن %A فردوسی, محمدحسن %D 2021 %\ 06/22/2021 %V 2 %N 2 %P 127-150 %! اثر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد مالی تولیدکنندگان محصولات ورزشی با نقش میانجی فناوری اطلاعات %K کارافرینی %K فناوری اطلاعات %K ریسک‌پذیری %K بازاریابی %K کنترل هزینه %R https://www.doi.org/10.34785/J021.2021.438 %X           روش تحقیق حاضر همبستگی و از نوع کاربردی بوده که به­صورت میدانی و با استفاده از معادلات ساختاری انجام گرفت. جامعه آماری شامل تولیدکنندگان محصولات ورزشی بود که 320 تولیدکننده به عنوان نمونه از کل کشور (ایران) از طریق نمونه­گیری در دسترس در نظر گرفته شد. در نهایت 292 پرسشنامه به صورت فیزیکی و الکترونیکی دریافت شد. برای گردآوری داده­ها از پرسشنامه­های استاندارد بازاریابی کارآفرینانه Morris (2002)، فناوری اطلاعات Noo (1990) و عملکرد مالی Azizi (2011) استفاده شد. روایی محتوایی و پایایی پرسشنامه با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت (بیشتر از 7/0). برای تحلیل داده­ها از نرم­افزار AMOS استفاده شد. نتایج نشان داد بازاریابی کارآفرینانه اثر مستقیم و غیرمستقیم(با میانجی­گری فناوری اطلاعات) و معنی داری بر عملکرد مالی داشته است. در نهایت مدل از برازش مطلوب برخوردار بود. به طور کلی، تولیدکنندگانی کـه تلفیقی از استراتژی بازاریـابی کارآفرینانه و فناوری اطلاعات را اتخـاذ کرده بودند، با بهره­گیری از فرصـت­هـای کارآفرینانه جذاب، عملکرد مالی بهتر و منطقی­تری داشتند. با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد می­شود که تولیدکنندگان برای ارتقای عملکرد مالی خود به عوامل نهفته در فناوری اطلاعات جهت ارتقاء و به­روز­رسانی محصولات ورزشی توجه داشته باشند. %U https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61932_ffc822c9111ad8e742f54f19cb0ba810.pdf