TY - JOUR ID - 61521 TI - تبیین ویژگی‌های شخصیتی و ارزش ویژۀ برند پوشاک ورزشی JO - مطالعات بازاریابی ورزشی JA - SMS LA - fa SN - 2783-0535 AU - نجاریان, مهدی AU - علیدوست قهفرخی, ابراهیم AU - خبیری, محمد AU - جعفری, افسر AD - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، پردیس البرز، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 1 IS - 1 SP - 41 EP - 19 KW - شخصیت برند KW - ارزش ویژه برند KW - پوشاک ورزشی DO - https://doi.org/10.34785/J017.2020.219 N2 - < p>روش پژوهش، از نوع تحقیقات ترکیبی (آمیخته) بود که در دو مرحلۀ کیفی و کمّی انجام شد. جامعۀ آماری این تحقیق در بخش کیفی متخصصان، خبرگان و همچنین مدیران فروش و فروشندگان 5 برند پوشاک ورزشی داخلی (دایی، جامه پوش آرا، تابان، درفش ایران و مصطفی) و در بخش کمّی نیز مشتریان برندهای پوشاک ورزشی بودند که به دلیل نامشخص بودن تعداد دقیق مشتریان، نمونۀ آماری بر اساس جدول مورگان برای حجم جامعۀ نامشخص، 384 نفر و به صورت تصادفی ساده انتخاب شد. نتایج نشان داد که ابعاد شخصیت برند از دیدگاه متخصصان، خبرگان و همچنین مدیران فروش و فروشندگان برندهای پوشاک ورزشی عبارتند از: جذابیت، اصالت، اعتماد، خلاقیت و نوآوری، صلاحیت و شایستگی و تخصص. همچنین کیفیت ادراک شده، آگاهی برند، تداعی برند و وفاداری به برند به عنوان ابعاد اصلی ارزش ویژه برند پوشاک ورزشی شناسایی شدند. نتایج حاصل از مدلسازی معادلات ساختاری نیز نشان داد که تنها اصالت برند با ضریب رگرسیونی 258/0 و نسبت بحرانی 37/2 بر ارزش ویژۀ برند تاثیر مثبت معنی دار دارد. بنابراین میتوان گفت اصالت برند میتواند به عنوان یک دارایی ناملموس در ایجاد ارزش ویژۀ برند و یک ابزار راهبردی نقش موثری ایفا کند. UR - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61521.html L1 - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61521_4b121615a9b75b55d0bc96a6959e8359.pdf ER -