TY - JOUR ID - 61537 TI - مدل مفهومی عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی مشتریان فروشگاه‌های ورزشی JO - مطالعات بازاریابی ورزشی JA - SMS LA - fa SN - 2783-0535 AU - دنیاپور, حسین AU - عبدوی, فاطمه AD - کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران AD - دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 1 IS - 2 SP - 132 EP - 100 KW - تسهیلات KW - رضایت‌مندی KW - فروشگاه های ورزشی KW - قیمت و کیفیت کالا KW - مشتریان DO - https://www.doi.org/10.34785/J021.2020.800 N2 - تحقیق حاضر از نظر روش‌شناسی توصیفی - کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی مشتریان فروشگاه‌های ورزشی پاساژ بهارستان تبریز بود که در زمان اجرای تحقیق اقدام به خرید محصولات ورزشی کرده‌اند. نمونه آماری از طریق جدول کوکران تعداد 384 مشتری انتخاب شد و درنهایت 380 پرسشنامه به­صورت کامل و خوانا برگردانده شده و مورد بررسی قرار گرفت. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق‌ساخته است که در قالب 7 عامل 26 سوالی براساس مطالعه منابع جامع تنظیم شد. به‌منظور تعیین روایی پرسشنامة مذکور، از نظر 12 تن از استادان رشته مدیریت ورزشی استفاده و اصلاحات مورد نظر صورت پذیرفت نیز به­منظور سنجش پایایی پرسشنامه مذکور با روش ضریب آلفای کرونباخ معادل 87/0، به­دست آمد که مورد پذیرش قرار گرفت. نتایج نشان داد که از نگاه مشتریان فروشگاه‌های ورزشی، 7 عامل به عنوان عوامل رضایت‌مندی مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شناسایی شد. درنهایت مقادیر بارهای عاملی، نشان داد که باتوجه به نامناسب بودن اعتبار 12 مورد از گویه‌های پرسشنامه، در تحلیل مدل نهایی تحقیق حذف شدند. هم­چنین شاخص‌های اصلی برازش، نشان داد مدل از برازش مناسبی برخوردار هست و الگوی رضایت‌مندی مشتریان فروشگاه‌های ورزشی طراحی گردید که با مدل مفهومی پیشنهادی هم­سو می‌باشد. UR - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61537.html L1 - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61537_4f038f21853f5894cd26c29a23886484.pdf ER -