TY - JOUR ID - 61538 TI - بازاریابی الکترونیک: پذیرش و بکارگیری در گردشگری ورزشی استان کردستان JO - مطالعات بازاریابی ورزشی JA - SMS LA - fa SN - 2783-0535 AU - زارعی, عظیم AU - ورمقانی, سارا AU - ورمقانی, مریم AD - دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه، قروه، ایران AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 1 IS - 2 SP - 99 EP - 76 KW - بازاریابی الکترونیک KW - پذیرش فناوری های اطلاعات KW - کردستان KW - گردشگری ورزشی DO - https://www.doi.org/10.34785/J021.2020.703 N2 - هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی عواملی است که بر پذیرش و به کارگیری بازاریابی الکترونیک در گردشگری ورزشی تأثیرگذار هستند. جامعه آماری شامل کارکنان آژانس های مسافرتی، کارکنان قسمت رزرواسیون و بازاریابی هتل ها و اعضای عهده دار وظایف بازاریابی هیئت های ورزشی کوهنوردی، قایقرانی، شنا و دوچرخه سواری هستند. تعداد اعضای نمونه با توجه به فرمول کوکران، 265 نفر از کارکنانی است که حداقل یکی از روش های بازاریابی الکترونیک را در بازاریابی گردشگری ورزشی به کار گرفته باشند. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته به روش نمونه گیری تصادفی ساده جمع آوری شده اند. جهت سنجش پایایی پژوهش از ضریب آلفای کرونباخ، بارهای عاملی و پایایی ترکیبی استفاده و برای سنجش روایی نیز از میانگین واریانس تبئین شده و معیار فورنل-لارکر استفاده شد. از نرم افزارهای SPSS22 و Smart PLS2 نیز برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که عوامل سازمانی، عوامل محیطی، عوامل فناورانه، سهولت استفاده و مزیت نسبی درک شده بر پذیرش و به کارگیری بازاریابی الکترونیک اثر مثبت و معنی دار دارند و در میان این عوامل، سهولت استفاده درک شده بیشترین تأثیر را بر پذیرش و بکارگیری بازاریابی الکترونیک دارد. UR - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61538.html L1 - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61538_47d5ad505e17fc7cbe9df1e806ea7cb5.pdf ER -