TY - JOUR ID - 61545 TI - تاثیر احساسات بر رضایت، هواداری و مقاصد رفتاری هواداران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران JO - مطالعات بازاریابی ورزشی JA - SMS LA - fa SN - 2783-0535 AU - پورکیانی, محمد AU - برومند, محمدرضا AU - حسینی, سید عماد AU - افروزه, علی AD - استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تندرستی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران AD - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 1 IS - 2 SP - 148 EP - 133 KW - احساسات KW - باشگاه‌های فوتبال KW - رضایت KW - هواداری DO - https://www.doi.org/10.34785/J021.2020.195 N2 - پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی جزو پژوهش­های توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را تمام هوادارن باشگاه­های لیگ برتر فوتبال ایران تشکیل می­دادند. حجم نمونه 200 نفر از هواداران باشگاه­های لیگ برتر فوتبال ایران  به صورت در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه نیمه­محقق ساخته بود که پایایی آن 92/0 تعیین شد. برای تعیین روایی سازه از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول استفاده شد. همچنین برای شناسایی ارتباط متغیرها با یکدیگر از تحلیل مسیر در نرم­افزار Amos استفاده شد. نتایج نشان داد احساسات مثبت باعث رضایت و هواداری می­شود. همچنین رضایت منجر به هواداری (۲۶۰/0) و درنهایت هواداری موجب بروز مقاصد رفتاری هواداران (۳۰۵/۰) می­شود. پیشنهاد می­شود باتوجه به ماهیت فوتبال و عدم­اطمینان از موفقیت یک تیم در لیگ، پوسترهای تبلیغاتی قبل از شروع فصل، می­بایست همراه با شعارهای امیدوارکننده و موفقیت­آمیز و سرشاز از احساسات طراحی شود تا از این طریق احساسات هواداران  برانگیخته گردد تا شانس فروش بلیط کل فصل افزایش یابد. UR - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61545.html L1 - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_61545_a427279b10db35a5bcab63bf4eae7ab3.pdf ER -