TY - JOUR ID - 62613 TI - تأثیر تصویر حامی مالی بر قصد خرید هواداران پرسپولیس با نقش میانجی عشق به برند و درگیری ورزشی JO - مطالعات بازاریابی ورزشی JA - SMS LA - fa SN - 2783-0535 AU - زمانی دادانه, شاهو AU - درودیان, علی اصغر AU - زرگر اصفهانی, محمد AD - دکترای مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران AD - استادیارگروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران AD - دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 3 IS - 4 SP - 95 EP - 74 KW - تصویر حامی مالی KW - قصد خرید KW - عشق به برند KW - درگیری ورزشی KW - پرسپولیس DO - 10.22034/sms.2022.62613 N2 - تصویر حامی مالی جزو عوامل بسیار مهم در پیش‌بینی قصد خرید هواداران است که عشق به برند و درگیری ورزشی می‌توانند این تأثیر را تقویت نمایند. هدف این پژوهش بررسی تأثیر تصویر حامی مالی بر قصد خرید هواداران پرسپولیس با نقش میانجی عشق به برند و درگیری ورزشی است. پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی بود که به‌صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری پژوهش هواداران باشگاه فوتبال پرسپولیس بودند که از بین آن­ها تعداد 200 نفر با استفاده از نمونه‌گیری ­در دسترس به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل چهار پرسشنامه عشق به برند، تصویر شرکت، درگیری ورزشی و قصد خرید بود. در این تحقیق جهت تجزیه‌وتحلیل داده­ها از مدل معادلات ساختاری واریانس­محور استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که تصویر حامی مالی به‌طور مستقیم بر قصد خرید (374/0=β، 434/5=t)، عشق به برند (599/0=β، 792/12=t) و درگیری ورزشی (387/0=β، 045/4=t) اثر مثبت و معناداری دارد. همچنین درگیری ورزشی (307/0=β، 735/54=t) و عشق به برند (257/0=β، 465/3=t) به‌صورت مستقیم اثر مثبت و معناداری بر قصد خرید دارند. همچنین تصویر حامی مالی به‌طور غیرمستقیم و از طریق درگیری ورزشی (119/0=β، 788/3=t) و عشق به برند (154/0=β، 215/3=t) بر قصد خرید اثر مثبت و معناداری دارد و درگیری ورزشی و عشق به برند سبب تقویت تأثیر تصویر حامی مالی بر قصد خرید می‌شوند. با توجه به نتایج به دست آمده حامیان مالی ­می‌توانند با تقویت تصویر برندشان و کمک گرفتن از درگیری ورزشی و عشق به برند هواداران قصد خرید هواداران تیم پرسپولیس را افزایش دهند. UR - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_62613.html L1 - https://gsmsmr.uok.ac.ir/article_62613_ada4afa0d15fba728fddd819fb1a2c37.pdf ER -