نقدی بر کتاب مدیریت بازاریابی ورزشی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 تربیت بدنی.مدیریت ورزشی.دانشکده علوم انسانی و اجتماعی.دانشگاه کردستان

2 دانشیار مدیریت ورزشی .دانشگاه کردستان. سنندج. ایران

3 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه کردستان، سنندج، ایران

4 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه کردستان

10.22034/sms.2024.140779.1315

چکیده

چکیده

مقاله ‌حاضر به ‌معرفی‌، بررسی ‌و نقدکتاب ‌مدیریت ‌بازاریابی ‌ورزشی ‌تالیف دکتر ساراکشکر، دکترحمید قاسمی ودکتر فرشاد تجاری می‌پردازد. این ‌اثرتوسط انتشارات علم وحرکت‌‌درسال‌1397چاپ ومنتشر شده است. برای نقد از روش کاوشگری فلسفی انتقادی استفاده شدورویکردکتاب تحلیل‌محتویات‌ اصلی بود.ابزار نقد کاربرگ ‌نقدکتب درسی و دانشگاهی شورای بررسی‌متون وکتب علوم‌انسانی ‌بود. نتایج برآمده از تحلیل محتوای کیفی نشان داد در نقد شکلی کتاب مزایای شامل طرح جلد حروف نگاری کیفیت چاپ و صحافی مناسب وجود دارد. مزایای محتوایی شامل برخورداری از تناسب محتوا با اهداف درس مورد نظر پوشش بسیاری از سرفصل‌های مصوب همخوانی‌کتاب ‌با سطح علمی دانشجویان استفاده مناسب از ابزارهای علمی مختلف و پاسخگویی به نیازهای علمی ‌وکاربردی‌جامعه بود از کاستی‌ها و معایب‌ کتاب ‌موردبررسی می‌توان ‌به‌یک دست‌نبودن ‌نوشتار برخی‌کلمات، اشتباه‌ تایپی ‌‌و متناسب ‌نبودن ‌تصویری ‌جلد با عنوان ‌اشاره ‌کرد. همچنین برخی ‌از مفاهیم ‌به ‌خوبی‌ تبیین‌نشده‌ و توضیحات‌ تفصیلی ‌و تشریحی‌ ازسوی ‌مولفان‌ارائه نشده ‌است ‌در مجموع می‌توان‌‌گفت ‌اثر مورد بررسی یکی از بهترین کتاب‌های ترجمه شده در حوزه مدیریت بازاریابی ورزشی است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

A Critique Review of the book Sports marketing management

نویسندگان [English]

  • naser soroush 1
  • sardar mohammadi 2
  • Elahe daneshrad 1
  • Leila Nazari 3
  • Tahere Mohseni seresht 4
1 Physical Education. Sports Management. Faculty of Humanities and Social Sciences. University of Kurdistan
2 Sardar Mohammadi Department of Physical Education and Sports Science, University of Kurdistan, Sanandaj, Iran
3 PhD student in Sports Management, Kurdistan University, Sanandaj, Iran
4 PhD student in Sports Management of Kurdistan University
چکیده [English]

Abstract



The present article is an introduction, review and critique of the book of sports marketing management .The book was a compilation of Dr. Kashkar and Ghasemi with Tojari, which was published in 2018 in Science and Motion Publications...A critical philosophical exploration was used to review this book. The criticism tool was a worksheet for reviewing textbooks in the Humanities Textbooks. Qualitative content analysis showed some findings. The book’s positive points included a form of cover design, typography, print quality, and proper bookbinding. These positive points of content dimension included the appropriateness of the content of the book with the objectives of the lesson in question and covering many of the chapters approved, matching the book with the scientific level of students, proper use of different scientific tools, and meeting the scientific and practical needs of the community. The weak points included inconsistency in the text of some words, inconsistency in the translation, and inconsistency in the title with the cover image. Also, some concepts are not well explained, and detailed interpretations are not provided by the translator. Overall, thework under review is one of the best-translated books in the management of sports marketing.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Keywords: Book Review
  • management
  • sports marketing
  • Content Analysis
  • Evaluation