ارائه راهبردهای توسعه بازار هندبال ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی. اصفهان، ایران.

2 دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد جهرم، جهرم، ایران

3 دانشیار دانشکده مدیریت ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

https://www.doi.org/10.34785/J021.2022.193

چکیده

هدف پژوهش تدوین مضامین استراتژیک توسعه ورزش هندبال ایران بود. تحقیق با توجه به موضوع از نوع مطالعات استراتژیک؛ از لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش از نوع توصیفی است که جمع آوری اطلاعات آن به صورت پیمایشی انجام پذیرفته است. جامعه‌ آماری خبرگان حوزه ورزش هندبال ایران بودند. با استفاده از دو روش نمونه‌گیری نظری و گلوله‌ برفی 30 نفربه عنوان نمونه در نظر گرفته شد ترکیبی از روش های کیفی و کمی برای گردآوری و تحلیل داده ها استفاده شد. ابزار پژوهش، چک لیستها محقق ساخته که روایی صوری و محتوایی آن را متخصصان تأیید نمودند، بود، برای جمع آوری اطلاعات از روش مصاحبه و جلسات شورای راهبردی استفاده شد. جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از روش مصاحبه، نظر سنجی و جلسات شورای راهبردی از طریق استفاده از برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد نیاز در بخش کمی از ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام راهبردی و ماتریس در بخش کیفی از روش استقرای منطقی استفاده شد. فدراسیون هندبال ایران دارای پنج هدف کلان شامل تعمیم ورزش در بین جامعه، توسعه ورزش قهرمانی، ارتقای ورزش حرفه ای، ارتقا و تثبیت جایگاه سازمانی هندبال در تمامی استانها، تعمیق و تقویت روحیه جوانمردی و اخلاق مداری از طریق ورزش هندبال بود. رویکرد راهبرد های فدراسیون هندبال ایران بر اساس ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام راهبردی در موقعیت تهاجمی قرار گرفت. از این رو تعالی سازی برند فدراسیون هندبال ایران در حفظ وضع موجود در بازار رقابتی به عنوان یکی از رهبران بازار به عنوان استراتژی اولویت دار انتخاب گردید.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Presenting strategies for developing the Iranian handball market

نویسندگان [English]

  • Rasool Nazari 1
  • Alireza Davari 2
  • Masoud Naderyan 3
1 Associate Professor of Sport Management, School of Sport Sciences, Isfahan (Khorasgan) branch. Islamic Azad University. Isfahan, Iran
2 Ph.D. Student of Sport Management School of Sport Sciences, Islamic Azad University, Jahrom branch
3 Associate Professor of Sport Management School of Sport Sciences, University of Isfahan
چکیده [English]

The purpose of this study was to develop strategic themes for the development of Iranian handball.The research is strategic in terms of subject matter; it is applied in terms of purpose and it is descriptive in terms of method and its data collection is survey. The statistical population was the experts Using both theoretical and snowball sampling methods 30 individuals were considered as sampleA combination of qualitative and quantitative methods was used to collect and analyze data. The research tool was a researcher-made checklist, which was confirmed by experts on its face and content validity, interviews and strategic council meetings were used to collect information. Logical inductive method was used to analyze the required information in the quantitative section of the matrix of position assessment and strategic action and matrix in the qualitative section. The Iranian Handball Federation has five macro-general sports exercises in the community, the development of championship sport, the promotion of professional sports, the promotion and consolidation of the organizational status of handball in all provinces, deepening and strengthening the morale of chivalry and orality through handball exercise, while the strategy approach The sport of the Iranian Handball Federation was based on an assessment of strategic position and strategic matrix in an aggressive position. Therefore, the brand promotion of the Iranian Handball Federation was chosen to maintain the status quo in the competitive market as one of the market leaders as a priority strategy.

کلیدواژه‌ها [English]

  • federation
  • handball
  • Marketing
  • schedule
  • sports
  • Strategic
Amorós-Aguilar, L., Portell-Cortés, I., Costa-Miserachs, D., Torras-Garcia, M., Riubugent-Camps, È. Almolda, B., & Coll-Andreu, M. (2020). The benefits of voluntary physical exercise after traumatic brain injury on rat's object recognition memory: A comparison of different temporal schedules. Experimental Neurology, 326, 113178.
David, F. (2010). "Strategic Management". Translators: Corp AS; the Arabs cm. Thirteenth Edition. Tehran: Cultural Research Bureau, pp. 50-1. (Persian)
Elbanna, S. (2016). Managers' autonomy, strategic control, organizational politics and strategic planning effectiveness: An empirical investigation into missing links in the hotel sector. Tourism Management, 52, 210-220.
Khazani Sahneh, Sa'id; Aslaniyan Mehran (2017). The Future Score Card in the Framework of Strategic Forecasting. Quarterly Journal of Management Future Studies - Year Twenty-Eighth / Issue. 109. 91-109.
López, C., & Ishizaka, A. (2018). A scenario-based modeling method for controlling ECM performance. Expert systems with applications, 97, 253-265.
Meristö, T., & Laitinen, J. (2018). ALL ROADS LEAD TO ROME?: Vision-Based Scenario Evaluation concerning Sustainable Residential Areas. In Proceedings of the METNET Seminar 2017 in Cottbus. Häme University of Applied Sciences.
Nazari, R. (2018). The role of sport in the future of development of Iran. Developmental Thinking. 5(1): 2-24. (in Persian)
Nazari, Rasool. Ehsani, Mohammad. Mehrzad, Hamidi. Salari, Mohsen. (2014). Sports General Directorate of Youth and Sport of the strategic perspectives of the model David. Journal of Sport Management. 1 (6), pp. 157-172. (Persian)
Nazari R., & PourAbedi H. (2013). "Development of Perspectives and Strategic Planning in Sport". Management and Administrative Sciences Review. pp: 104-113.
Nazari R, Yaghmaei l., & Sohrabi Z. (2016). Strategic document of territorial development of sport sector of Isfahan province. Sports Management Magazine. 8(5):680-65. (in Persian).
O’Boyle, I. (2015). Developing a performance management framework for a national sport organisation. Sport management review, 18(2), 308-316.
Poursoltani Zarandi, H. (2021). Meta-analysis of the relationship between service quality and customer satisfaction in sports organizations. Sports Marketing Studies, 2(3), 1-25. (in Persian)
Pulido-Velazquez, D., Renau-Pruñonosa, A., Llopis-Albert, C., Morell, I., Collados-Lara, A. J., Senent-Aparicio, J., & Baena-Ruiz, L. (2018). Integrated assessment of future potential global change scenarios and their hydrological impacts in coastal aquifers–a new tool to analyse management alternatives in the Plana Oropesa-Torreblanca aquifer. Hydrology and Earth System Sciences, 22(5), 3053-3074.
Rathod, Y. A. (2020). An access control and authorization model with Open stack cloud for Smart Grid. ADCAIJ: Advances in Distributed Computing and Artificial Intelligence Journal, 9(3), 69-87.
Rezaei soufi, M., Khodsparast, S., & mohamadi, S. (2021). The Impact of Corporate Social Responsibility Measures on Brand Love for Sport Teams. Sports Marketing Studies, 2(3), 123-152. (in Persian)
Salimi M, SultanHussein M., & NaderianJahromy M. (2015). Assessment of obstacles to the development of sports marketing. Journal of Sport Management; 29(1):13-36. (in Persian)
Santagada, G. Working with Change Management in the Global E nvironment.
Shapira, H., Ketchie, A., & Nehe, M. (2017). The integration of design thinking and strategic sustainable development. Journal of Cleaner Production, 140, 277-287.
Sharififar, S., & Jahangiri, K (2017). Provide a scenario-based prevention and response planning model for marine biological threats on military vessels. Nursing and Physician Quarterly in Race - No. 14 - Fifth Year - 1-9. (in Persian)
Thorstad, R., & Wolff, P. (2018). A big data analysis of the relationship between future thinking and decision-making. Proceedings of the National Academy of Sciences, 115(8), E1740-E1748.
Victor, D., & Agamuthu, P. (2014). Policy trends of strategic environmental assessment in Asia. Environmental Science & Policy, 41, 63-76.
Wulf, T., Meißner, P., & Stubner, S. (2010). Szenario-basierte strategische Planung–ein Ansatz zur Integration der Szenarioplanung in die strategische Planung. Vorausschau und Technologieplanung, Paderborn, 443-458.
Zali, N., & Pourzarab, A. (2017). Forecasting Logic Development with Combined Scenario Analysis and SWOT Analysis Model Case Study: Guilan Province. Space planning and planning - 21 (3). 189-220. (in Persian)